donderdag 6 maart 2014

Handige merkendatabank

Hallo,

Laatste schreef ik al over het boekje met de merken/stempels van Maastrichtse ceramiek.

Ondertussen heb ik een website gevonden die ik graag met jullie deel. 

De maker van de website 'Info Faience' geeft informatie over voornamelijk Franse merken en hun dateringen. 
Een goede databank om snel iets op te zoeken over merken/stempels. 
Ook wordt er iets over de geschiedenis van de verschillende fabrikanten verteld.

http://www.infofaience.com/index.php


Onderstaande stempels van twee terrines kende ik nog niet en op de website vond ik de volgende informatie. 




J. Vieillard uit Bordeaux
1829 – 1895



Longwy
Volgens de site geeft de blindstempel aan dat deze 
uit juli 1882 stamt. 
De onderste stempel is vanaf 1850 gebruikt.



Wellicht dat jullie hier iets aan hebben.


Fijne avond!




Lieve groet,

Nadine






Best Blogger Tips

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Thank you so much for leaving a comment!
Dank je wel voor het achterlaten van een reactie!

Love, lieve groet,

Nadine