donderdag 11 juli 2013

Brocante dagje

Hallo lieve lezers,


Afgelopen week ben ik met vriendinnetje Mandy op brocante jacht gegaan. Een ouderwets gezellige dag en wat hebben we een lol gehad!

's Morgens stonden we om 10.00u aan de deur bij Eleonore in het centrum van Geleen, waar we prachtige spullen gezien en gevonden hebben. Ik was vooral op zoek naar spulletjes die je niet 1-2-3 op Marktplaats of op een rommelmarkt kunt vinden. Mee naar huis gingen; een prachtig kanten kleedje (kan ik niet genoeg van hebben..), een mooi Frans ex voto hart/memoire harteen prachtig doosje dat mij aan Wenen liet denken en een kartonnen plaatje bekleed met kant. 
Verder heb ik inspiratie opgedaan voor mijn tuin, die ik volgend jaar ga verbouwen. 

Vervolgens gingen we op weg naar Gusta-Viaans, dit winkeltje hadden we beide nog nooit bezocht. Van de Franse brocante sprongen we in de witte wereld van Viana. Ook hier hebben we mooie spulletjes gezien en vooral ook geweldig behang!
Mandy nam een prachtig set panelen mee naar huis en ik een grote spuitfles en een schattige, met de hand gemaakte slinger van kanten kleedjes. 
Die zal voorlopig een plekje op mijn slaapkamer krijgen, maar bij ieder feestje wordt deze het middelpunt van de decoratie haha. 

We eindigden onze reis en middag bij Brocanterie Pascalle in Munster-Geleen. Een ontzettend gezellige winkel met een lieve en aardige eigenaresse. Één van Mandy's favoriete winkels en ik geef haar geen ongelijk, ondertussen hoort dit winkeltje ook bij mijn favorieten. Hier zijn geweldige spulletjes te vinden, ook veel kleingoed. Pascalle houdt van oude keukenspulletjes en die zijn dan ook volop verkrijgbaar. 

Een tijdje terug vond ik een foto op Pinterest van een hoge kleine, metalen tulband. Een dergelijk model vond ik bij Pascalle. Ik was blij en deze moest natuurlijk mee! Helaas ben ik hem bij Mandy vergeten, dus ik moet nog even geduld hebben tot ik de tulband een plekje kan geven in de keuken.. 

Aan de wand hing een prachtig oud, wit en afgebladerd raam uit Frankrijk. Een plaatje! 
In mijn hoofd liep ik door mijn huis op zoek naar een geschikt plekje. Het raam ging mee en maakt nu deel uit van de eettafel. Hier wilde ik al een tijdje iets groters plaatsen, om de lege ruimte wat op te vullen.



Wat ben ik ontzettend blij met dit hoekje en de combinatie van kleuren.. 

Hieronder close-ups van enkele vondsten. 

Enjoy!





















Een zeer geslaagde dag! Mocht ook wel, want ik heb me flink ingehouden de afgelopen weken :)

We hebben heerlijk gekletst en gedroomd over bezoekjes aan markten met een busje en ik verheug me nu al op onze volgende reis door brocante land! 
In ieder geval kijken we al uit naar eind augustus, dan gaan we met de bus naar de markt in Lille. Ik verwacht dat het absoluut niet zal tegenvallen en dat we volgend jaar een busje huren ;) 






Lieve groet,

Nadine


Best Blogger Tips

11 opmerkingen:

  1. super schön das alte Fenster!!
    Bin vom 30August-13September in Holland♥
    Hast Du lust auf ein Treffen?
    Würde Dich gerne einmal Live sehen.
    Grüße Nina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danke schön!

      Oh, das wäre schön! Wohne ganz im Süden, weiss nicht ob du da in der Nähe bist?

      Liebe Grüsse,

      Nadine

      Verwijderen
  2. Mooie foto's!
    En wat bijzonder dat hart...

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke post! Geniet van je aankopen. Lieve-groetjes, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat n prachtige vondsten, Nadine!
    Stom eigenlijk, zo dichtbij deze prachtige winkels en
    toch kom ik er niet zo vlug...
    Heb geprobeerd mijn tekstkleuren te veranderen,
    maar dacht je ik kreeg die stomme blauwe kleur weg...
    weet jij hoe ik dat moet doen?
    <Lieve groetjes,
    Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Oh, maar dan moet je maar eens heel snel gaan! :)

      Als je in het Dashboard bent, klik je op 'Sjabloon' en vervolgens op 'Aanpassen'.
      Dan kom je bij de Sjabloonontwerper terecht.
      Hier klik je linksboven op 'geavanceerd' en staat rechts 'tekst op pagina' al gemarkeerd.
      In dit rijtje kun je alles aanpassen en onderaan de pagina zie je dan hoe het eruit gaat zal zien, wat je op dat moment veranderd is heeft een rode stippellijn.

      Hoop dat het duidelijk is en lukt!

      Verwijderen
  5. Dat klinkt als een hele leuke en gezellige dag Nadine en wat heb je leuke spullen gevonden!
    Groetjes, Sas

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wauw wat een heerlijke dag zeg!!!
    en wat een mooie spullen!!

    ik zou zo met jullie mee willen.........

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Such a very beautiful, I really love white painting because of its relaxing and neat.

    I also love this blog!

    Regars,
    jo, cakes bakery in Brooklyn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel gaaf Nadine, ziet er super mooi uit en die zachte wit tinten, prachtig!

    Alvast een fijn weekend.
    xo Rozmeen

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you so much for leaving a comment!
Dank je wel voor het achterlaten van een reactie!

Love, lieve groet,

Nadine