zaterdag 23 november 2013

Kaarten met papierkant

Hallo allemaal,

Vanmiddag ga ik aan de knutsel en maak ik de kerstkaarten voor mijn liefsten.  


Bij The Old Stuff Shop kocht ik vorige week drie stukken, prachtig papierkant en Dresner Pappe sterretjes. 

Het papierkant komt uit 1880 en uit een fabriek in Dresden. Vroeger werd dit gebruikt om doosjes mee te versieren.
De sterretjes komen uit 1900 en ook uit Dresden. 
Beide zijn met de hand geperst. 

Lakzegels heb ik altijd al mooi gevonden. 
In Parijs kocht ik twee jaar geleden een zegelstempel met de letter N. Perfect voor Kerst ~ Noël. 

Vind de zegels zo mooi als 'slot' op een envelop. Het is even oefenen, maar dan heb je ook wat. 
Een leuke bezigheid; zelf de lak smelten door een lepeltje boven vuur te houden, vervolgens de juiste hoeveelheid op de envelop laten druppelen en de stempel erin drukken. 

Vorig jaar sloot ik de enveloppen met een gouden lakzegel.
Dit jaar heb ik voor een witte zegel gekozen. 

Een witte zegel op een witte envelop, eenvoudig maar elegant. 



Foto's van het eindresultaat volgen morgen!













Lieve groet,

Nadine



Best Blogger Tips

4 opmerkingen:

  1. Ik ben heel benieuwd wat je ervan gemaakt hebt! Het materiaal klinkt goed in ieder geval!
    Fijn weekend.

    groetjes Margriet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Nadine,
    Ik vind je papierkant ook super leuk! Wil je veel succes toewensen met het schrijven van blogs, het bezig zijn met je inrichting van je huis en natuurlijk le werk als docente op de middelbare school.

    Marian

    BeantwoordenVerwijderen

Thank you so much for leaving a comment!
Dank je wel voor het achterlaten van een reactie!

Love, lieve groet,

Nadine